IT didaktika uurimisrühm

Liikmed

Uurimisrühma juht

Publikatsioonid

Väljaanne: Web Engineering : Proceedings
Autorid: Agha, Milad; Frasincar, Flavius; Zhu, Beilly; Robal, Tarmo
Aasta: 2026
Väljaanne: Proceedings of the Future Technologies Conference (FTC) 2025, Volume 2
Autorid: Käver, Andres; Leoste, Janika; Marmor, Kristel; Tolmos, Piedad
Aasta: 2026
Väljaanne: Futureproofing Engineering Education for Global Responsibility. Proceedings of the 27th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2024), Volume 3
Autorid: Rakic, Slavko; Softic, Selver; Andriichenko, Yevheniia; Turcin, Ioan; Markoski, Branko; Leoste, Janika
Aasta: 2025

Projektid

Aasta: 2024 - 2027
Digitaalne tootepass (DPP) on struktureeritud digitaalne tooteteabe kogu, sealhulgas andmed jätkusuutlikkuse ja ringluse toimivuse kohta. DPP-d on oluline vahend Euroopa poliitika toetamiseks rohe- ja digipööret. CIRPASS-i projekti tulemustele tuginev CIRPASS-2 toetab 13 DPP-toega ringkasutusjuhtumite pilootuuringut mitmes keerukas väärtusahelas tekstiili-, elektroonika-, rehvi- ja ehitussektoris. Kõigi pilootprojektide puhul demonstreeritakse DPP süsteemi koostalitlusvõimet ja see toetab DPP elujõulist valdkondadevahelist laiaulatuslikku kasutuselevõttu reaalses elus. Kasutatav DPP infosüsteem viiakse vastavusse Euroopa ühtlustatud standardite ja regulatiivsete nõuetega. Projektiga hinnatakse tarbijate, lõppkasutajate ja ametiasutuste teabe mõistmist ja rahulolu selle kasutamisel. Hinnatakse DPP keskkonna-, majandus- ja poliitilisi mõjusid, samuti selle eeliseid ja väljakutseid kõikidele sidusrühmadele.
Aasta: 2022 - 2024
Õpetajate ja õpilaste digitaalse valmisoleku arendamine virtuaalsete laborite kaudu on selle projekti üks peamisi eesmärke. Projekti raames töötame välja platvormi kontseptsiooni, mille kaudu saavad koolitajad koos õpilastega Interneti kaudu kaugjuurdepääsu STEM laboritele. ReSTELA projekti täiendav eesmärk on tugevdada digioskusi kaugjuurdepääsetavate STEM-laborite kaudu haavatavatele rühmadele, nagu maapiirkondades elavad inimesed (üliõpilaste koolitajad) või muudele rühmadele, kellel puudub rahaline suutlikkus või teadmised selliste süsteemide seadistamiseks. Läbi selliste lahenduste, keskendub projekt nii õppijate-õpetajate aja säästmisele kui ka uute ja täiustatud õppemeetodite edendamisele.
Aasta: 2022 - 2024
"Projekti fookuses on digimuutus kõrgkoolide ning nende praeguste ja tulevaste üliõpilaste digitaalse valmisoleku arendamise kaudu rakenduste kiirarenduse (RAD) valdkonnas, suurendades ja tõhustades seeläbi tehnika- ja ettevõtlustaustaga õppurite hariduskogemust. Suurenev võimekus kasutada RAD-platvorme (nt ORACLE APEX) tagab suurema hulga ettevõtlus- ja/või tehnikataustaga üliõpilaste ettevalmistamise vähemalt 5 Euroopa riigis. Projekti eesmärk on rakenduste kiirarenduse (RAD) kursuste ühine väljatöötamine Euroopa ülikoolides Iirimaal, Eestis, Lätis, Leedus ja Horvaatias, keskendudes ORACLE APPEX veebi- ja mobiilirakenduste arendamise tehnoloogiale. Pidevalt muutuval konkurentsitihedal turul asendab RAD traditsioonilisi tarkvara arendamise meetodeid ja valmistooteid ning võimaldab ettevõtetel ja IT-sektoril teha paremat koostööd, toimides ühtlasi innovatsiooni katalüsaatorina. Projekt eesmärk on tõsta õppetöö, tegevuste ja praktika kvaliteeti vähemalt 5 Euroopa kõrgkoolis digitaalse muutuse kaudu, valmistades ette IT-talente erinevatele ärisektoritele."

Tunnustused

Taltech infotehnoloogia teaduskonna aasta teadlane
2024
Eesti Teadusagentuuri nomineering naissoost tippteadlaste portaali AcademiaNet
2024
Tallinna Tehnikaülikooli Infotehnoloogia teaduskonna tänukiri
2024